Online Diary Dairy saya..: wahai calon imamku

Followers

14 August 2012

wahai calon imamku


Ketahuilah olehmu, bahwa aku hanyalah wanita biasa yang dipilihkan Allah untuk mendampingi hidupmu, berjihad di jalan-Nya denganmu, meraih redha-Nya dengan keredhaanmu...Namun aku tidaklah sebijak ummu khadidjah, tak sesabar siti fatimah, dan tak secerdas siti aisyah, aku hanya lah wanita biasa yang setiap saat berbuat salah dan khilaf padamu, maka maafkanlah dengan sikap bijak dan pemurahmu. 

Disaat kulalai dan lupa, ingatkan dengan arif, tuntun hatiku yang serapuh kaca dengan ilmu2 hikmah, tegaslah dengan perasaanku yang selembut sutera, agar aku tidak membuatmu bermaksiat kepada Allah dan Rasul-Nya kerana rasa cintamu yang berlebih padaku, kerana itu hanya akan membengkokkan hatiku, hingga membuatmu tidak tegas dlm bersikap tegas kepadaku. 

Pimpin aku dengan ke Imanan, 
Tuntun aku dengan ketaqwaan,
Agar aku mampu melangkah bersamamu meraih ridha RABB mu.

Ya Allah,
Kusedari kekuatan cinta selalu dapat melumpuhkan aku, maka bila cinta itu hadir dan bertahta di hati rapuh ini, maka biarkan cinta itu datang kerana-Mu, dan untuk dapat mengenal dan merindu-Mu. Agar cinta ini juga yang dapat mengantar diri ini kepada-Mu bersama redha-Mu. Aamiin,,,,



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 cakap-cakap:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen