Online Diary Dairy saya..: taman laut membawa seribu erti~~

Followers

15 March 2011

taman laut membawa seribu erti~~

INCLUSIVE RECREATION ADVENTURE FOR ALL
satu pengalaman yang terindah dalam hidup aku...xkan sesekali aku lupakan suma yang dah belaku dlam mase yang singkat ketika berda di taman laut pulau tioman...UNEXPECTED...tidak dapat untuk aku gambar kan dengan kate daripd pengalaman yang aku dapat disana bsama rakan2 seperjuangan ku yang lagi...GOOD JOB B4M1...walaupon bermacam halang dan dugaan yang kami tempuhi..cukup bebaloi untuk dijadi kan pngajaran n kenangan besama meraka yang cuma kurang upaya dari manusia yang normal...meraka cuma kurang keupayaan untuk melihat...tp dengan dbekalkan KEKUATAN...KECEKALAN...KETABAHAN...mereka mampu untuk harungi sumanya...tanpa rugutan walaupon sedikit...ia sudah cukup untuk membuktikan yang meraka sangat KUAT...

kami tiba dtanjung gemok pada pukul 3 pagi...smbil menunggu feri jam 9 pagi...
time nek feri nie aku sgt teruja k...
ibarat macam org xpenah nek feri ahh kata kan,...
haaa...ape nk kate korang...baru bape puluh minit tah ahh aku dah bluuuuurrrkkk....
waduh...gawat2!!!memang xleh blah ahhh kan...3 beg plastik aku muntah...adooo...
malu siooot!!tapi time nie da xpkir ape dah...lantak ahhh nk ckp ape pon kan...aku dah xpduli da....
yang penting time nie mmg mabuk giler....
smpai kat jeti taman laut aku dah lega...pejalan menaiki feri agak lama...lam 2 jam lebey...
selamat datang ke pulau tioman

TAMAN LAUT PULAU TIOMAN...sungguh cantek....boley nampak ikan kat dasar laut...
kehadiran kami sambut ujan rahmat....~~menandakan kedatangan kami diterima...alhamdulillah...
kami suma mulakan dengan aktiviti camp craf...dengan diringi oleh ujan yang begitu lebat...

ICE BREAKING
seronok melihat telatah adek2 smk stapak time nie...pelbagai ragam dan gelagat dapat dlihat...
lucu sungguh...idea yang dcurahkan ketika pembetangan mlangkaui batas pemikiran kami yang normal ini...
kehabatan meraka tiada tandingan
sungguh teruja meraka menjalankan activity...

SNORKLING
cantek kan??
xdapat aku nk gmbar kan keadaan mereka ketika ini...mereka cuma mampu merasa sahaja tp untuk melihat ape kan daya...meraka kekurangan suma ini....alangkah sedey nye aku time nie...tpi bagi kami bia lah mereka merasa suma ini....dah cukup bg kami...

EXPLORACE
istana meraka...
time nie aku sgt terkejut melihat betapa semangat nye meraka ketika menjalankan xtiviti nie...seronok mereka menyelesaikan task yang dberi...membuat istana pasir...bermain teka teki...mencari barang tersembunyi...

HARI2 TERAKHIR KAMI BERSAMA...
bersama meraka yang penuh kecerian..
mengalir air mata ini...melihat mereka...sedey rasa nya untuk melepas kan mereka pergi...belum puas lagi rasa nya kami bersama meraka....terlalu bnyak lagi yang perlu kami berkongsi bsama meraka...



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 cakap-cakap:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen